söndag 7 april 2013

Röj på tomten

I helgen har vi varit på tomten och röjt sly och träd som skulle bort. Efter två dagar á 5 timmar är vi helt slut. Jag kanske inte är helt vältränad, men det blir det nog ändring efter huset är klart känns det som... :)

Till vänster: röjt,
Till höger: ej röjt
I mitten har vi tomtgränspinnen. Jag kände inte att jag ville fortsätta in på grannens tomt. Det överlåter jag med varm hand till dem. :)
Till detta var det perfekt med en grensax

Jag köpte mig också en motorsåg 

eftersom vi ska ta ner
en hel del stora (och små) träd. Björkarna på bilden ska ner eftersom de annars kommer hänga över huset. Rötterna vill vi inte ska frodas under grunden och löven vill vi inte ha i hängrännan. Däremot är de bra för att suga upp vatten. Eftersom tomten ligger nedanför ett berg så kommer det mycket vatten. Bäst att göra en bra dränering mellan huset och berget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar